chip satin al zynga chip satisi hayvan hastanesi antalya veteriner köpek hastanesi
Yeni Sınav Sistemi ve Dil Öğrencileri - Barış Türkay
404 Not Found

Not Found

The requested URL was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Yeni Sınav Sistemi ve Dil Öğrencileri

YÖK Başkanı Yekta Saraç tarafından üniversite sınav sisteminin değişeceği açıklandığından beri herkesin aklında onlarca soru işareti yer etmiş durumda. Özellikle sayıca azınlık bir bölüm olan ve bu nedenle hakkında kimsenin konuşmadığı dil bölümü öğrencileri için durum çok daha karışık. Sayısal, eşit ağırlık ve sözel öğrencileri için iyi kötü bir çok yorum varken, dil öğrencileri için yorum yapan neredeyse kimse yok. Peki üzerinde konuşulan yeni sistemin dil öğrencilerine etkisi nasıl olacak?

Öncelikle henüz sistem hakkında resmi bir açıklama yapılmadığını belirtmek lazım. Ancak YÖK, uygulamanın bu sene başlayacağını ve yeni sistemde YGS’nin yerinin olmadığını belirtti. Bu da bize açıkça bu sene Mart ayında YGS’nin yapılmayacağını gösteriyor. Daha önce 1 gün Mart ayında YGS, sonrasında da Haziran ayında 2 hafta sonuna yani 4 güne yayılmış LYS’ler ile toplam 5 gün süren bir üniversite sınav süreci vardı. Yeni sistemde Haziran ayında bir hafta sonunda tüm sürecin tamamlanacağı söyleniyor. Hatta dün YÖK Başkanı Yekta Saraç sosyal medya hesabında konuyla ilgili alttaki infografiği paylaştı.

Bu infografik aslında yeni sistemin yol haritasını net bir şekilde belirtiyor. YGS/LYS sisteminden hemen önce yapılmakta olan ÖSS sisteminin neredeyse aynısı bir sistem bizi bekliyor.

ÖSS Döneminde Dil Öğrencileri

ÖSS döneminde dil öğrencileri Haziran ayında bir pazar günü ÖSS adlı sınava giriyorlardı. 2005 yılına kadar yapılan ÖSS’lerde Sayısal, Sözel, Eşit Ağırlık ve Dil olmak üzere 4 puan türü vardı. Sözel Bölüm ve Sayısal Bölüm olmak üzere 2 bölüme ayrılan sınavda adaylara 45 Türkçe, 45 Sosyal, 45 Matematik ve 45 Fen Bilimleri sorusu tek kitapçıkta tek oturumda soruluyordu ve toplamda 180 dakika sınav süresi veriliyordu. 4 puan türünde de testlerin puan değeri farklıydı ve adaylar hangi puan türünden tercih yapacaksa ona göre ağırlıklı soru çözümü yapıyorlardı. Mesela bir sayısal öğrencisi için öncelik Matematik ve Fen Bilimleri testlerinde iken, sözel öğrencisi için Türkçe ve Sosyal Bilimler testlerindeydi.

Dil öğrencileri o dönemde bu sınava girip sadece Türkçe ve Sosyal Bilgiler testlerini çözüyorlardı, çünkü o dönemde Matematik ve Fen Bilimleri testlerinin dil puan türüne katkısı sıfırdı.

ÖSS’yi takip eden bir sonraki pazar günü ise sadece dil öğrencilerinin girdiği 100 sorudan oluşan ve adı YDS olan bir sınav yapılıyordu ve dil öğrencilerinin puanı ÖSS’deki Türkçe ve Sosyal testleri ile YDS’deki İngilizce sorularına verdikleri yanıtlarla hesaplanıyordu. Tek bir dil puanı ile tüm dil bölümleri seçiliyordu.

2006 ile birlikte ÖSYM sınav sisteminde bir değişikliğe gitti ve puan türünü 4’ten 7’ye çıkardı. Dil puanı yine tek kalmıştı ama Sayısal, Sözel ve Eşit Ağırlık puan türlerinde 1 ve 2 puanları gelmişti. Adaylar yine sınava tek oturumda alınıyordu ama sınav kitapçığı 2 bölümden oluşuyordu. Birinci bölümde her biri 30’ar sorudan oluşan Türkçe, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Fen Bilimleri soruları vardı ve bu bölüm dil öğrencileri de dahil tüm adaylar için zorunluydu. İlk defa o sene dil öğrencileri Matematik ve Fen Bilimleri testlerinden de puan almaya başlamıştı. Sınavın ikinci bölümünde ise yine her biri 30’ar sorudan oluşan Edebiyat-Sosyal Bilimler, Sosyal Bilimler, Matematik ve Fen Bilimleri adlı 4 test vardı ve adaylar bu testlerden tercih etmeyi düşündükleri bölümün puan türünün hesaplanmasında kullanılan testleri çözüyorlardı. Mesela sayısal öğrencileri sınavın birinci bölümü ve ikinci bölümdeki Matematik ve Fen testlerini çözerken, sözel öğrencileri birinci bölüme ek olarak Edebiyat-Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilimler testlerini çözüyorlardı. Dil öğrencileri bu sınavda sadece ilk bölümü çözüp, yine bir hafta sonra YDS’ye giriyorlardı. Puan hesaplamasında ise birinci bölümdeki Türkçe, Sosyal, Matematik ve Fen testleri ile YDS’deki İngilizce testinin netleri kullanılıyordu.

Bu sistemde adaylara Say-1 ve Say-2, Söz-1 ve Söz-2, Ea-1 ve Ea-2 ve Dil olmak üzere 7 puan türünde sonuç açıklanıyordu. 1 nolu puan türleri sadece sınavın birinci bölümündeki testlere verilen cevaplarla oluşturuluyordu. Yani bugünün YGS puanları gibiydi ve sadece önlisans bölümlerini tercih ederken kullanılıyordu. 2 nolu puan türleri ise birinci bölüm ile ikinci bölümdeki ilgili testlerin ortak değerlendirilmesiyle hesaplanıyor ve lisans bölümlerine yerleştirilmek için kullanılıyordu. Yani bugünün LYS puanları gibiydi. Dil ise yine tek puandı ve tüm dil bölümleri bu puanla tercih ediliyordu.

Sistem 2010 yılına kadar bu şekilde devam etti ve 2010 itibariyle bugün kullanılan ve kaldırılması düşünülen YGS/LYS sistemi geldi.

Şimdi tekrardan puan türlerinin azaltılması ve Haziran ayında bir hafta sonunda sınavın yapılması söz konusu ve adayların kafası haklı olarak karışık. 2017 yılında sınava girecek bir adayın en son 2009 yılında uygulanan bir sistemi hatırlaması ve sistemi anlaması neredeyse imkansız.

Yeni Sistem Nasıl Olacak

Bu konuda tabi ki YÖK tarafından yapılacak olan resmi açıklama gelmeden net bir şey söylemek mümkün değil. Ancak yapılan açıklamaları analiz ettiğimizde sistem az çok kendini gösteriyor. Şahsi fikrim zaten net bir şekilde söylendiği gibi YGS’nin yapılmayacağı, Haziran ayında da eskiden olduğu gibi Sayısal, Sözel ve Eşit Ağırlık öğrencilerine 1, Dil öğrencilerine ise 2 sınav yapılacağı yönünde. Yeni sistemde tek fark, eskiden 1 hafta sonra sınava giren dil öğrencilerinin artık tek hafta sonunda sınav yapılacak dendiği için arka arkaya iki gün sınava girecek olması gibi görünüyor.

Yeni sistemde sadece 4 puan türü olacağı için tüm testler mutlaka 1 tane olacaktır. 2006-2009 arası gibi iki bölümlü bir sınav anlamsız olacaktır.

Dil öğrencileri için bu sistemde girilecek dil sınavı LYS ile, üniversite giriş sınavı ise YGS ile eşdeğer olacaktır ve pek bir şey değişmeyecektir.

Türkçe ve Matematik Ağırlıklı Sınav

YÖK Başkanı, yeni sistemde Türkçe ve Matematiğin merkezde olacağını da söyledi. Ancak benim bu açıklamadan çıkarımım, bu testlerin her puan türünde farklı ağırlığı olacağı. Mesela, sayısal öğrencisi için Matematik, sözel öğrencisi için ise Türkçe en yüksek puan getirisi olan test olacaktır. Bu açıklama dil öğrencileri hesaba katılmadan yapılmış olmalı çünkü dil öğrencileri için sınavın merkezinde İngilizce testi olmalı.

Daha önce uygulanan tüm sistemlerde olduğu gibi dil öğrencileri için en büyük ağırlık İngilizce’de sonrasında da sırasıyla Türkçe, Sosyal, Matematik ve Fen testlerinde olacaktır.

Şimdi Dil Öğrencileri Ne Yapmalı?

Henüz Eylül ayındayız ve yolun başındayız. Şanslıyız ki bu açıklamalar yolun başında yapılıyor. Dil öğrencileri ve hatta tüm öğrenciler için fark eden tek şey aslında YGS’nin kaldırılması ve YGS ayarında ki sınavın Haziran ayında yapılacak olması. YÖK Başkanı’da ısrarla öğrenciler çalışmaya devam etsinler ve müfredata uygun ilerlesinler dedi. Sınavın Türkçe, Sosyal, Matematik ve Fen kısmında YGS’deki konuların aynısı çıkacaktır. Bu nedenle YGS’ye çalışır gibi çalışmaya devam edilmeli. Tek fark, Mart ayına kadar konuları yetiştirmek yerine Haziran ayına kadar vaktimizin olması.

Ancak bu durum İngilizce için de geçerli. Bu nedenle adaylar çalışma programlarını hızlıca revize etmeliler. Özellikle YGS’de belli bir başarıya ulaşmadığı için ağırlığı YGS’ye vermiş ve LYS’yi minimuma indirmiş adaylar hızlıca YGS-LYS arasındaki dengeyi kurmalı. İkisi için de eşit süremiz var ve bu sürede her ikisi için de hazır hale gelmek gerekiyor. Eskisi gibi Mart-Haziran arası sadece İngilizce çalışılacak bir düzen söz konusu değil. İkisini çok iyi bir şekilde dengeli götürmeniz gerekiyor.

Şunu unutmayın..

Nasıl bir sistem gelirse gelsin, tek bir amacı olacak: Bilenle bilmeyeni ayırt etmek. Size sorulabilecek sorular ve konular belli. Siz elinizden geldiğince tüm konulara hakim olun. Bu durumda zaten nasıl bir test gelirse gelsin “Bilen” durumunda olacağınız için kazananlar tarafına koyacaktır sizi sistem.

Bir şeyler netleştikçe yazmaya devam edeceğim. Şimdilik kalın sağlıcakla 🙂

Bu arada, merak edip incelemek isteyenler için;

2005 ÖSS ve YDS Soru Kitapçıkları

2006 ÖSS ve YDS Soru Kitapçıkları

 

Barış Türkay

İngilizce Öğretmeni

Yeni Sınav Sistemi ve Dil Öğrencileri” için 158 yorum

  • 30 Eylül 2017 tarihinde, saat 14:29
    Permalink

    Hocam İngilizce daha çok etkilemeli demişsiniz ama ben Dil 3 yani doğu dilini istiyorum. Ve bu puan türünde %48 YGS Türkçe etkiliyordu. İngilizce %20 etkiliyordu

    Yanıtla
    • 5 Ekim 2017 tarihinde, saat 13:48
      Permalink

      Mevcut sistemde Dil-3 puan türünde böyle bir durum var. Ancak yazımda da belirttiğim gibi eski ÖSS sisteminde böyle bir durum yoktu ve tüm bölümler için tek bir dil puanı ile başvuru yapılıyordu. Yeni sistemde de tek puan türü olacağı söylentisinden hareketle İngilizce testinin dil puan türü için en değerli test olması gerektiği yorumunu yapabiliriz.

      Yanıtla
  • 6 Ekim 2017 tarihinde, saat 11:26
    Permalink

    Çok açıklayıcı anlatmışsınız hocam, teşekkür ederim.

    Yanıtla
  • 12 Ekim 2017 tarihinde, saat 10:49
    Permalink

    Hocam öncelikle ben ingilizce üzerine bit bölüm hedefliyorum şimdi benim tam olarak ne yapmam gerek ygs ve ingilizce konularina calismammi gerek ?

    Yanıtla
    • 13 Ekim 2017 tarihinde, saat 13:54
      Permalink

      Dün açıklanan yeni sisteme göre sadece Türkçe, Matematik ve İngilizce testlerini çözmen yeterli olacak. Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri testlerinden sorumlu değilsin.

      Yanıtla
  • 12 Ekim 2017 tarihinde, saat 18:08
    Permalink

    Hocam bu yeni sistem dil öğrencilerini unutmuş sanki. Bu çocuklar tarih, coğrafya, felsefe çözecekken şimdi matematikten sorumlu oluyorlar, diğer dersler yok. Lütfen bir bilgi verir misiniz yanlış mı anlıyorum. Saygılar.

    Yanıtla
    • 13 Ekim 2017 tarihinde, saat 13:55
      Permalink

      Maalesef durum aynen aktardığınız gibi. Sosyal Bilgiler testinden sorumlu değil dil öğrencileri yeni sistemde. Sadece Türkçe, Matematik ve İngilizce testlerinden sorumlu olacaklar.

      Yanıtla
  • 22 Ekim 2017 tarihinde, saat 20:11
    Permalink

    Hocam şimdi ben hiç ingilizce bilgisi olan biri değilim sayısalcıydım ama şuan bu bölümü okumak çok istiyorum. Sizce şimdiden bi kursa başlarsam kazanabilir miyim ?

    Yanıtla
    • 28 Ekim 2017 tarihinde, saat 10:24
      Permalink

      Hedefine ve çalışmana bağlı olarak değişir bu sorunun cevabı. Gerçekten istedikten sonra yapamaman için bir neden yok.

      Yanıtla
  • 28 Ekim 2017 tarihinde, saat 20:05
    Permalink

    Hocam İngilizce öğretmenliği bölümünü okumak için yabancı dil mezunu olma şartı var mı yoksa diğer bölümlerden mezun olanlar örneğin eşit ağırlık mezunları da bölümü tercih edebiliyor mu

    Yanıtla
    • 9 Kasım 2017 tarihinde, saat 21:20
      Permalink

      Alan ayrımı kalktı artık. Yeni sistemde YKS ve Dil Sınavı’na girip Dil puanı alarak tercih edebilirsiniz.

      Yanıtla
  • 2 Kasım 2017 tarihinde, saat 17:17
    Permalink

    ben sayısalım ama dilden girmek istiyorum ne yapmalıyım?

    Yanıtla
  • 3 Kasım 2017 tarihinde, saat 20:24
    Permalink

    Ben şuan 11.sınıfım ve yks de dil sınavına gireceğim seneye sadece Türkçe matematik ve ingilizce yeterli demi diğer sosyal vs diğer derslere çalışmaya gerek yok mu ?

    Yanıtla
  • 5 Kasım 2017 tarihinde, saat 19:58
    Permalink

    Hocam Ingilizcrm kötü ama sayısalım süper Ingilizce sanada sayısalcılar için hangisi konuşuruz var yada sözel sayısal ayrımı varmı varsa sayısal konuları neler

    Yanıtla
  • 6 Kasım 2017 tarihinde, saat 19:16
    Permalink

    Hocam diyelimki Almanca öğretmenligi okumak istiyorum..normal Türkçe matematik sınavına girdim ve ertesi günü sinavimda sadece İngilizce mi olucak yoksa ben Almanca sınavını seçebilecek miyim.

    Yanıtla
    • 9 Kasım 2017 tarihinde, saat 21:22
      Permalink

      Dil sınavları bugüne kadar hep Almanca, Fransızca ve İngilizce dillerinde yapıldı. Bu yıl da öyle olacaktır. İstersen sınava Almanca’dan girebilirsin. Ancak bunun için başvuru sırasında dil tercihini Almanca olarak belirtmen şart.

      Yanıtla
      • 17 Mart 2018 tarihinde, saat 14:47
        Permalink

        Hocam ben Rus dili ve edebiyatı istiyorum sınav başvurusu yaparken yabancı dili Rusça mi secmeliyim? Geçen sene yabancı dil puanım bazı bölümler için yeterliydi örneğin Mütercim tercumanlik franzisca veya almanca gibi fakat tercih edemedim bunun sebebi başvuru yaparken yabancı dil İngilizce mi seçmis olmamdi?

        Yanıtla
  • 9 Kasım 2017 tarihinde, saat 08:29
    Permalink

    Alan dışı tercihlerde sıkıntı doğuracak mı yeni sistem hocam? Bende meslek eşit ağırlık çıkışlıyım ama ingilizce istiyorum puanlamalrda bı değişikliğe gidilmicek değil mi?

    Yanıtla
    • 9 Kasım 2017 tarihinde, saat 21:23
      Permalink

      Hayır hiçbir sıkıntı görünmüyor. İsteyen istediği bölümden sınava girebilir yine.

      Yanıtla
  • 10 Kasım 2017 tarihinde, saat 13:43
    Permalink

    Hocam merhaba ben mezunum, dil bölümünden sınava gireceğim. Fakat değişen sistemle kafamda birçok soru oluştu şuana kadar hep matematik,Türkçe ve İngilizceye çalıştım sizin de dediğiniz gibi sosyal bilgileri tamamen boşladım şimdi sosyal bilgiler ve fene de mi gireceğiz dil öğrencileri olarak?

    Yanıtla
  • 26 Kasım 2017 tarihinde, saat 19:05
    Permalink

    ben şuan başka bi bölümde üni 3.sınıftayım ama sınava tekrar girip bu bölümü okumak istiyorum benim için bi dezavantaj olur mu puan olarak biliyosanız cevap verirseniz sevinirim

    Yanıtla
    • 21 Aralık 2017 tarihinde, saat 13:19
      Permalink

      Geçen yıl sınava girip tercih yapıp yerleştiyseniz puanınız kırılır. Ancak en son 3 sene önce girdiğiniz sınav veya halihazırda öğrenci olmanız etkilemez. Şimdiden başarılar!

      Yanıtla
  • 28 Kasım 2017 tarihinde, saat 12:14
    Permalink

    Hocam merhaba bi soru sorucaktim ilk oturumda giricegimiz sinavin sonuçları dil sınavına etki ediyormu ?? Yani fenden soru cozduk diyelim dil sınavına da etki eder mi bu ??

    Yanıtla
    • 21 Aralık 2017 tarihinde, saat 13:20
      Permalink

      Merhaba.. Evet ilk kısımdaki tüm testlerin eşit oranda etkisi olacak. İlk sınavın etkisi %40, dil sınavının etkisi ise %60 olacak.

      Yanıtla
  • 3 Aralık 2017 tarihinde, saat 12:02
    Permalink

    hocam ben almanca bölümü okuma istiyorum önü açık bi bölümmü . sınıfım bölüm seçecem

    Yanıtla
  • 3 Aralık 2017 tarihinde, saat 12:04
    Permalink

    açıkta kalırnıyım ? ve kaç net yapmam gerek en az ?

    Yanıtla
    • 5 Ocak 2018 tarihinde, saat 14:20
      Permalink

      Bu konuda açık veya kapalı diye kestirip atmak yanlış olur. Internet üzerinden araştırma yaparak bolca fikir edinebilirsin.

      Yanıtla
  • 3 Aralık 2017 tarihinde, saat 14:55
    Permalink

    Merhaba, diyelim ki dil bölümü öğrencisiyiz, ama başka bir alandan bölüm seçmek istiyoruz. Öyle bir imkan var mı? Puan düşme hala geçerli mi?

    Yanıtla
    • 21 Aralık 2017 tarihinde, saat 13:23
      Permalink

      Merhaba.. Üniversite sınavında seçmek istediğiniz bölümün puan türüne katkısı olan testleri çözerek istediğiniz puan türünde istediğiniz bölümü tercih edebilirsiniz.

      Yanıtla
  • 8 Aralık 2017 tarihinde, saat 06:54
    Permalink

    Hocam lys ye arapca da eklenecegi soyleniyor bu yil olma sansi var midir

    Yanıtla
  • 8 Aralık 2017 tarihinde, saat 16:43
    Permalink

    Merhaba cevap verirseniz sevinirim ben meslek lisesi 10.sınıf ogrencisiyim bölümüm pazarlama ve sözel bir bölüm ama üniversite sınavında tyt den sonra dil sınavına girebilirmiyim ?

    Yanıtla
  • 16 Aralık 2017 tarihinde, saat 04:51
    Permalink

    Merhaba Hocam, öncelikle çok teşekkür ederim değerli katkınız için.. Hocam ben düz liseden tm çıkışlıyım ve okuldan bana gelecek başarı puanım 65. İngilizce öğretmenliği bölümünden tercih yapmak istiyorum. Öğretmen lisesi çıkışlılara, ingilizce öğretmenliği bölümünü tercih etmeleri halinde ek puan geliyor mu ? Hocam zor durumdayım, öyle ise bu çok moralimi bozuyor.

    Yanıtla
  • 17 Aralık 2017 tarihinde, saat 20:35
    Permalink

    Hocam ben bu sene dil sınavına giricem sosyal türkçe çalışıyorum fakat matematik yapamıyorum iyi bir üniversite hedefliyorum ama mat çözmeden bu olabilir mi

    Yanıtla
    • 21 Aralık 2017 tarihinde, saat 13:25
      Permalink

      Merhaba.. Açık söylemek gerekirse 40 tane Matematik sorusunun olduğu bir sınavda olmaz.

      Yanıtla
  • 17 Aralık 2017 tarihinde, saat 21:44
    Permalink

    Merhaba, yazınızda belirtmişsiniz ama yinede emin olmak istedim. Fransızca veya Almanca bölümlerine girmek istiyorum ama İngilizce sınavına girmem yeterli olacak mı ? Yani Dil1, Dil2, Dil3 bölümleri kalktığına göre, Fransızca ve Almanca Dil2 den alıyorken ve Dil2 de kalktığına göre artık o dillerin oturumuna girmeye gerek kalmayacak mı? Çok daha açık olmak gerekirse; Yıldız Teknik Üniversitesi – Fransızca Mütercim Tercümanlık bölümü sadece Fransızca’dan girenleri alıyorken artık İngilizce’den girenleri de alacak mı ? Veya Hacettepe – Almanca ?

    Yanıtla
    • 21 Aralık 2017 tarihinde, saat 13:26
      Permalink

      Sadece İngilizce testi ile o bölümler tercih edilebilir. Ancak senin de dediğin gibi bazı üniversitelerde özel şart oluyor ve sınava sadece o dilden girilmesini istiyorlar. Bu üniversitelerin bu şartı devam eder. Sınav yine Almanca ve Fransızca dillerinde de yapılacaktır. Hedefte böyle şartı olan bir üniversite varsa sınava bu dillerden girmek gerek.

      Yanıtla
  • 20 Aralık 2017 tarihinde, saat 17:10
    Permalink

    sayin hocam ben esit agirlik ogrencisiyim lise sondayim dil okumak istiyorum simdi kayitlar ne zaman oluyor yds sinavi icin arastirdim aslinda ama pek emin olamadim ve ayrica benim yeni sinav hakkinda bilgim yok yds sinavi benim universite puanima etki edicekmi ?

    Yanıtla
    • 21 Aralık 2017 tarihinde, saat 13:27
      Permalink

      Merhaba.. YDS’ye değil, YKS’de TYT sonrası dil sınavına girmen gerek. Onun başvuruları da TYT ile aynı zamanda alınacak.

      Yanıtla
  • 23 Aralık 2017 tarihinde, saat 10:51
    Permalink

    Merhaba hocam ben sözelim burdan ingilizce öğretmenliği okuyabilir miyim yeni sınava göre

    Yanıtla
    • 5 Ocak 2018 tarihinde, saat 14:14
      Permalink

      Merhaba,

      Evet dil sınavına girerek alacağın dil puanıyla İngilizce Öğretmenliği tercihi yapabilirsin.

      Yanıtla
  • 26 Aralık 2017 tarihinde, saat 15:35
    Permalink

    Merhaba ben üniversitede Kore dili ve edebiyatı yada japon dili ve edebiyatı okumayı düşünüyorum dilden sınava girmem gerek fakat yeni sistemdeki pazar günü olacak ingilizce sınavına girmem gerekirmi şimdiden teşekkür ederim.

    Yanıtla
    • 5 Ocak 2018 tarihinde, saat 14:15
      Permalink

      Merhaba,

      Evet pazar günü yapılacak sınava girmen şart. Sınav Almanca, Arapça, Fransıza, İngilizce ve Rusça dillerinde yapılacak. İstediğin birinden girebilirsin.

      Yanıtla
  • 29 Aralık 2017 tarihinde, saat 19:34
    Permalink

    merhabalar,ben matematik bölümü mezunuyum 4 sene üniden önce mezun oldum..şimdi tekrar sınava girmek istiyorum..dilden sınava girersem puan düşme olayı nasıl oluyor? teşekkür ederim

    Yanıtla
    • 5 Ocak 2018 tarihinde, saat 14:16
      Permalink

      Merhaba,

      Geçen yıl sınava girip, tercih yapıp bir yere yerleşmediyseniz bu yıl hiçbir puan kaybına uğramadan sınava girebilirsiniz.

      Yanıtla
  • 2 Ocak 2018 tarihinde, saat 15:53
    Permalink

    Ben yabancı dilde sınırları zorlayıp duruyorum. Matematik çok ilerlemiş durumda yokluğumda. Ben ona ağırlık vermiyorum zaten. Bana söylenen 1.oturum yapıp ertesi gün dil için 2.oturuma girmek . Doğru değil değil?

    Yanıtla
    • 5 Ocak 2018 tarihinde, saat 14:17
      Permalink

      TYT’de Matematik soru sayısından dolayı Türkçe kadar değerli. Çalışmanı tavsiye ederim.

      Yanıtla
  • 3 Ocak 2018 tarihinde, saat 16:00
    Permalink

    Hocam , şimdi ben yks’de yabancı dil sınavına Almanca olarakta girebiliyor muyum

    Yanıtla
    • 5 Ocak 2018 tarihinde, saat 14:17
      Permalink

      Evet girebiliyorsun. Başvuru esnasında sınav dilini Arapça olarak işaretlemen yeterli.

      Yanıtla
  • 3 Ocak 2018 tarihinde, saat 18:00
    Permalink

    Hocam ben simdi arapca ogretmenligi istiyorum 20 25 net beni kurtariyodu ama simdi bi dil3 kalktigi icin benimde mi 50 60 net yapmam lazim

    Yanıtla
    • 5 Ocak 2018 tarihinde, saat 14:18
      Permalink

      Bu konuda bir yorum yapmak gerçekten zor. Herkes tek puan türüyle tüm bölümlere girecek. Yapabileceğin maksimum netleri yaparak hazırlanmalısın sınava.

      Yanıtla
  • 8 Ocak 2018 tarihinde, saat 10:23
    Permalink

    hocam merhaba ben ingilizce öğretmenliği okumak istiyorum fakat 1.oturum 2.oturum derken kafam karıştı. Ben bütün oturumlara girip en son dil sinavina giricem dimi. Bide en az kac net yapılması gerek dil sinavinda? simdiden cok teşekkür ederim

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 06:49
      Permalink

      Merhaba Ceylan,

      Cumartesi TYT’ye, Pazar günü de Dil Sınavı’na girmen gerekli. Yapabileceğin en yüksek netleri yapman gerekli tabi ki 🙂

      Yanıtla
  • 8 Ocak 2018 tarihinde, saat 10:49
    Permalink

    Merhabalar hocam,üniversitede Arap Dili Edebiyatı istiyorum. ama bir dönem boyunca İngilizce çalıştım.Bu yıl Arapça bölümleri sadece Arapça sınavıyla mı alacak? Yoksa İngilizce sınavıyla da Arap dili edebiyatına giriş söz konusu mu? teşekkürler

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 06:50
      Permalink

      Merhaba Zeynep,

      Bu konuda hiçbir açıklama yok. Ancak bu yıl Arapça sınavının sonradan eklenmesi nedeniyle İngilizce testiyle de öğrenci alacaklarını düşünüyorum. Sadece bazı üniversiteler sadece Arapça şartı koyabilir. Ancak bir genelleme olmaması gerek.

      Yanıtla
  • 8 Ocak 2018 tarihinde, saat 14:42
    Permalink

    Hocam merhabalar. Ben 10.sınıfım ve anadolu lisesinde okuyorum. Alan seçerken dil bölümünü seçmeyi düşünüyorum. Yeni gelen bu sisteme göre 40 tane matematik sorusu çözmemiz gerekiyormuş ama ne yazık ki matematik ile aram pek iyi değil. İlerisi için iyi bir üniversite istiyorum. Sizce sınavda Sosyal Bilimler, Türkçe ve Fen Bilimlerine ağırlık verip hiç matematik yapmadan da üniversite sınavında iyi bir net yapabilir miyim ya da barajı geçebilir miyim? Eğer öyle bir imkanım yoksa sizce matematikten kaç net yaparsam 400’ün üstünde bir puan elde edebilirim?

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 06:52
      Permalink

      Merhaba Beyzanur,

      Daha 10. sınıfsın ve Matematik testinden korkuyorsun. Yapma böyle. Bir dil öğrencisi için ortalama 20 net yapmak çok güzel bir sonuç olacak. 2 yıl içerisinde bu nete çok rahat ulaşabilirsin. Korkularını yen ve çalış lütfen.

      Yanıtla
  • 15 Ocak 2018 tarihinde, saat 12:03
    Permalink

    Hocam ben italyan dili ve edebiyatı okumak istiyorum TYT ve dil sınavına mı gireceğim

    Yanıtla
  • 16 Ocak 2018 tarihinde, saat 12:22
    Permalink

    Merhaba hocam iyi günler dilerim.

    YDS hakkında en ufak bir bilgim bile yok (aslında üniversite sınavları hakkında hiçbir bilgim yok) ama diğer derslere nazaran İngilizce’yi daha iyi yaptığımdan YDS’ye girmek istiyorum, yardımcı olur musunuz?

    – YDS’ye girdikten sonra, YDS notum TYT ve YKS’ye mi eklenecek? Yani YDS notum üniversite notumu etkiler mi?
    – Bir de YDS’ye nasıl başvuracağız ve sınava ne zaman gireceğiz?
    (Sorduklarımın cevabı yukarıdaki yazıda var mı bilmiyorum fakat şu sıralar ev tadilatta olduğundan ötürü bilgisayarı fazla açık tutamıyorum kusura bakmayın.)

    Teşekkür ediyorum ilginiz için.

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 06:54
      Permalink

      Merhaba Emre,

      YDS üniversiteye girişte hiç etkisi olmayan bir sınav. Senin TYT ve sonrasında ise dil sınavına girmen gerekiyor. Tüm bu sınavlara YKS başvurusu sırasında başvuracaksın.

      Yanıtla
  • 18 Ocak 2018 tarihinde, saat 12:26
    Permalink

    hocam sınavın türkçe matematik sosyal ve fen bölümleri 9 ve 10. sınıftan mı çıkacak?

    Yanıtla
  • 19 Ocak 2018 tarihinde, saat 19:57
    Permalink

    Hocam ben dil bölümünde okuyup üniversite sınavında ingilizce sınavına girmek zorundamıyım yoksa diğer dillerden girsem olurmu ?

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 06:56
      Permalink

      Sınavda İngilizce dışında Almanca, Arapça, Fransızca ve Rusça dilleri de olacak. Başvuru esnasında hangi dilden gireceğini seçip istediğin dilden sınava girebilirsin.

      Yanıtla
  • 19 Ocak 2018 tarihinde, saat 20:09
    Permalink

    Merhaba almancadan sınava girersek İngilizce Öğretmenliğini yazabilir miyiz?

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 06:57
      Permalink

      Merhaba Pınar,

      Bazı üniversiteler sınava İngilizce dilinden girmiş olmayı şart koşuyor ama büyük çoğunluğunda böyle bir şart yok. Bu şartı istemeyen tüm bölümleri Almanca testiyle elde edeceğin dil puanıyla seçebilirsin.

      Yanıtla
  • 20 Ocak 2018 tarihinde, saat 22:46
    Permalink

    Ben ispanyol dili ve edebiyati bolumu okumak istiyorum dil sinavina girmek istiyorum . Ben biliyorum ki ilk oturum cumartesi sabah oluyor tyt mecbur herkes girmek zorunda peki hocam ikinci oturumda yani pazar sabahi birinci oturuma girmessem oglen dil sinavina girsem olurmu direk ? Eyer evet ise … tyt birinci oturum ile dil bolumu (80) soru lari toplanarak mi hesaplanilacak sonra nebilim 350 dil puan aldim yada 380 dil puan aldim yoksa sadece 80 soru mu hesaplanacak yanliz ? Cevabinizi sabirsizlikla bekliyorum bilgileriniz icin simdiden tesekkurler

    Yanıtla
  • 22 Ocak 2018 tarihinde, saat 20:29
    Permalink

    Merhaba

    Hocam Üniversite rusca sınavında lisede işlediğimiz konulardanmı çıkar ?

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 07:01
      Permalink

      Merhaba Okan,

      Hangi lisede hangi Rusça dersinden bahsediyorsun? Eğer sadece haftalık 2 saat olan Rusça dersiniz varsa yetersiz olacaktır. Ancak Rusça ağırlıklı ders veren bir lisede okuyorsan o zaman geçmiş dönem Rusça KPDS sorularına bakmanı tavsiye ederim.

      Yanıtla
  • 23 Ocak 2018 tarihinde, saat 16:58
    Permalink

    Hocam geçkten matematik bilmiyorum Yapamiyom sevmiyorum temeli yok eski hocalarim yuzunden piskolojim bozuldu bozulacak 10. Sinifim iyi bi unuversiteye gitmek istiyorum bu yeni sinav sistemi yuzunden hayalim bosa gitti niye matematik sarti koyduz Allah Askina Hicmi bizi dusunmuyorsunuzya matematik konusun da

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 07:04
      Permalink

      Merhaba Leyla,

      Umarım sitemin bana değildir. Ben ellemedim sınav sistemine 🙂

      Şaka bir yana, daha 10. sınıfta olan bir öğrenci olarak önündeki 2 yılı fırsata çevirip iyi bir çalışmayla Matematik korkunu yenebilirsin. Sadece kendine inan ve güven!

      Yanıtla
  • 23 Ocak 2018 tarihinde, saat 20:41
    Permalink

    Sayin hocam bu yil gireceğimiz sinavda yine dil 1,dil 2 var mı ? Varsa ingilizceden sinava girip almanca öğretmenliği seçebiliyormuyuz ?

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 07:07
      Permalink

      Bu yıl puan türleri tüm alanlarda bire indirildi. Bu nedenle tüm adaylara sadece Dil Puanı hesaplanacak ve tüm dil bölümleri bu puanla tercih edilecek.

      Yanıtla
  • 23 Ocak 2018 tarihinde, saat 20:50
    Permalink

    Ve sayin hocam bunuda eklemek istiyorm ingilizceden almanca öğretmenliği seçebiliyorsak eğer ki hangi üniversite alıyor ?

    Yanıtla
    • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 07:06
      Permalink

      İstanbul ve Ankara’daki bazı üniversiteler dışında hemen hepsi İngilizce sınavla Almanca Öğretmenliği bölümüne öğrenci kabul ediyor.

      Yanıtla
  • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 09:12
    Permalink

    Hocam ben dil den Arapça tercümanlığını tercih etmek istiyorum ama bununla ilgili hiç örnek soru bulamadım ve Hocam lisede işlediğimiz konular mı cıkacak hiç birşey bulamıyorum siz yardımcı olabilir misiniz acaba😔

    Yanıtla
  • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 20:51
    Permalink

    Hocam TYT ve Dil sınavındaki netlerin birleşerek dil puanını oluşturacak demissiniz ya yani birazdaha acik anlatirmisiniz . Pazzar gunu sabahi 2. Oturuma girmeden diek 1. Oturum tyt ile dil sinavina girmem yeterli mi hocam ? Benim ingilizcem cok iyi ingilterede dogdum buyudum hocam tyt den diyelim 150 den aasagi aldim ama dil sinavindan diyelim hepsi dogru yaptim yinede bir bolume yerlestirilebilirim degil mi hani dil sinavi icin bir herhangi bir baraj varmi tyt te ?

    Yanıtla
    • 4 Şubat 2018 tarihinde, saat 14:54
      Permalink

      TYT’de barajı geçemezsen dil puanın maalesef hesaplanmaz. Dil sınavının başarına etkisi %60 TYT’nin etkisi ise %40. Yani TYT’yi boşverip sadece dil sınavı ile başarılı olmayı düşünmek mantıklı bir yol değil.

      Yanıtla
  • 24 Ocak 2018 tarihinde, saat 21:07
    Permalink

    Benim bir sorum olacakti hani yaziyorya tyt 180 toplam puan olmazsa dil puani hesaplanmiyacak diye yani demek istedikleri şu mu : tyt sinavina girip ve dil sinavina girip iki sinavin toplam.puani eyer 180 ve uzeri ise mi 4 yillik.bir okula tercih yapabilecez yoksa tyt den sadece 180 puan alinca mi dil sinavina girmeye hak kazanacagiz. Ben burayi anliyamadim.lutfen bana bilgi veriniz simdiden tesekkurler

    Yanıtla
    • 4 Şubat 2018 tarihinde, saat 14:44
      Permalink

      Eğer TYT’de belli bir başarıya ulaşılamazsa dil puanı hesaplanmaz. Bu başarı şartı gözünüzü korkutmasın. Normal şartlarda çalışan her öğrenci barajı büyük bir farkla geçer zaten.

      Yanıtla
  • 27 Ocak 2018 tarihinde, saat 00:00
    Permalink

    Merhaba ben sınav zamanı pazar günü dilden sınava gireceğim onun öncesinde cumartesi günü sadece matematik ve türkçeye mi ağırlık vermeliyim yoksa matematik türkçe sosyal fen çözmeli miyim?
    bir eşit ağırlıkçı olarak türkçe matematik ve dil sınavına girsem yeterli olur mu yoksa sosyal ve fenden de girmek avantaj mı?

    şimdiden teşekkür ederim 🙂

    Yanıtla
    • 4 Şubat 2018 tarihinde, saat 14:47
      Permalink

      Merhaba Eda Nur,

      TYT’de adaylar tüm testlerden sorumlu. Ancak tabi ki soru sayısı çok daha fazla olduğu için ağırlığın Türkçe ve Matematik’te olması gerekiyor. Bu iki testin dışında kalan testlerden de yapabileceğin maksimum neti yapabilmen gerekli.

      Yanıtla
  • 29 Ocak 2018 tarihinde, saat 21:24
    Permalink

    Hocam imam hatip çıkışlı olanlar arapça öğretmenliği için dil sınavında arapça mı çözecek ingilizcemi ve kaç net gerekiyor

    Yanıtla
    • 4 Şubat 2018 tarihinde, saat 14:47
      Permalink

      İsteyen İngilizce, isteyen de Arapça dilinden sınava girebilir. Lise türüne göre bir kısıtlama söz konusu değil.

      Yanıtla
  • 4 Şubat 2018 tarihinde, saat 13:12
    Permalink

    Merhaba YKS Dil sınavına arapça ve rusça dilleri eklenmiş. Arapçadan girdiğim sınav puanıyla ingilizce öğretmenliğini ya da ingiliz dili ve edebiyatı veya farklı dillerdeki bölümlerini tercih edebilecek miyiz ?

    Yanıtla
  • 5 Şubat 2018 tarihinde, saat 15:17
    Permalink

    Hocam gireceğim üniversite sınavında rusca sınavına girmek istiyorum 9.ve10.sınıfta gördüğüm 2saatlik rusca dersi ve 11.ve12.sınıfta göreceğim 6saatlik rusca dersi sınavdan yüksek bir puan almama yeterli olurmu ?

    Yanıtla
    • 12 Şubat 2018 tarihinde, saat 06:50
      Permalink

      Bir şey söylemem çok zor Hasan. Sınava yönelik çalışman gerekiyor. KPDS Rusça sorularına bir bak mutlaka. Sınav çok yakın çıkacaktır onlara.

      Yanıtla
  • 5 Şubat 2018 tarihinde, saat 19:01
    Permalink

    Selamlar Hocam. YDS’den aldığımız notun üniversiteye girerken etkisi yoksa bu sınavdan alacağımız not neyi etkiler? Sadece yabancı dille ilgili bir üniversiteye mi yerleşebiliriz?
    Esenlikler dilerim

    Yanıtla
    • 12 Şubat 2018 tarihinde, saat 06:52
      Permalink

      YDS, yüksek lisans ve doktora için veya dil tazminatı ve görevde yükselme için girilen bir sınav. Üniversite girişine hiçbir etkisi yok. Sadece YDS’den belli bir sonucun üzerinde alan öğrenciler bölümlerinde hazırlık sınıfı varsa bu sonuçla direk hazırlıktan muaf olabilirler.

      YKS Dil Sınavı ise üniversiteye girişte Dil puanının hesaplanabilmesi için adayların girmesi gereken bir sınav. Bu sınava girmeden dil puanı hesaplanmaz ve dil puanıyla öğrenci alan bölümler tercih edilemez.

      Yanıtla
  • 5 Şubat 2018 tarihinde, saat 21:45
    Permalink

    Merhaba hocam bende kore dili ve edebiyat istiyorum bunun için ingilizce ve matematiğe gerek var mı acaba? ve bu bölümü kazanmam için kaç net yapmam gerekiyor

    Yanıtla
    • 12 Şubat 2018 tarihinde, saat 06:53
      Permalink

      Merhaba Seher,

      Hangi dili okumak istersen iste tercihi dil puanıyla yapacaksın ve dil puanı için de İngilizce ve Matematik şart.

      Yanıtla
  • 10 Şubat 2018 tarihinde, saat 21:09
    Permalink

    Hocam Meraba Öncelikle, ben YKS de sözel + eşit ağırlık sınavına girmek istiyorum gireceğim sınavlar önce ilk oturumda temel yeterlilik testi sonraki oturumlarda türk dili ve edebiyatı,matematik,sosyal bilimler 1,2 dimi bunun dışında başka girmem gereken ders var mı.? ve soruları yetiştirebilirmiyim sınav süresince ? teşekkürler şimdiden.

    Yanıtla
    • 12 Şubat 2018 tarihinde, saat 06:55
      Permalink

      Merhaba Emre,

      EA kısmına pek hakim değilim bu konuda uzman bir rehberlik hocasına sormanda fayda var. Ancak süre konusunda endişen olmasın.

      Yanıtla
  • 11 Şubat 2018 tarihinde, saat 07:16
    Permalink

    Şimdi aynı anda hem tm sınavına hem dil sınavına girilebilir mi? İlk tm ye sonrası gün dile girilebilir mi?

    Yanıtla
    • 12 Şubat 2018 tarihinde, saat 06:56
      Permalink

      Evet hem TM hem de dil sınavına girebilirsin. Başvuru sırasında doğru sınavları seçmen yeterli.

      Yanıtla
  • 12 Şubat 2018 tarihinde, saat 19:53
    Permalink

    Merhaba hocam. Ben Anadolu imam Hatip lisesi 11. Sınıf sayısal bölümü öğrencisiyim fakat belli sebeplerden dolayı Arapça öğretmenliği yapmayı düşünüyorum. Sayisal okuyup da YDS ye girebilir miyim? Hangi derslerimin iyi olması gerekir? YDS de İngilizce değil de Arapça uzerinden sınava giremiyor muyum? Kafam çok karışık ve durum hakkında pek bir bilgim yok. Aydınlatırsanız çok sevinirim. 🙂

    Yanıtla
    • 9 Mart 2018 tarihinde, saat 06:24
      Permalink

      Merhaba Yasemin,

      Evet sayısal öğrencisi olarak dil sınavına girebilir ve sınavda istersen Arapça testini çözebilirsin. Sınav başvurusu yaparken dil sınavını da seçip dil seçimi yapman ve ücreti ona göre ödemen yeterli.

      Yanıtla
  • 13 Şubat 2018 tarihinde, saat 15:07
    Permalink

    Eşit ağırlık seçicem ama ayriyetten dil sınavına da girip hangisinden iyi yaptıysam ona göre tercih yapabilir miyim

    Yanıtla
  • 13 Şubat 2018 tarihinde, saat 18:22
    Permalink

    Hocam ben dil bölümü ile eşit agirlik arasında gitgel yasiyorum. Benim dil bölümü ile tek korkum universitedeki derslerin İngilizce anlatılması. 10. Sınıf öğrencisiyim bu hafta seçim yapmam lazım. Herkes hocalarimda dahil zaten üniversiteye giderken İngilizceyi çok iyi anlayacağımı yapabilecegimi söylüyorlar ama nedense korku var. Hedefim İngilizce ogretmenligi. Ama korkumdan dolayı TM üzerinden Türkçe ogretmenligi düşünüyorum kararsızım ne yapmam lazım?

    Yanıtla
    • 9 Mart 2018 tarihinde, saat 06:28
      Permalink

      Eğer gerçekten dile ilgisi olan biriysen hiç düşünmeden seç dil bölümünü. Hocaların zaten temelden başlayıp ilerleyen bir program takip edeceklerdir. İstersen çok rahat öğrenebilirsin.

      Yanıtla
  • 27 Şubat 2018 tarihinde, saat 07:24
    Permalink

    Hocam hiç mat bilgim yok ama İngilizceden iyi bir net ve Türkçe ve sosyal den de iyi bir net yapsam 380 gibi bir puana sahip olur muyum

    Yanıtla
    • 9 Mart 2018 tarihinde, saat 06:31
      Permalink

      Başkalarının kaç puan alacağını bilmeden o puana sahip olsan ne olur ki? Önemli olan adayın alacağı puandan ziyade diğer adayların alamayacağı puanlar. Bu nedenle puana odaklanmak yerine yapabileceğin en yüksek netleri yaparak alabileceğin en yüksek puanı almaya odaklanman gerek. Matematik bilgim hiç yok diye konuyu kapatma. Üzerine gidersen en az 15 neti cebine rahatlıkla koyabilirsin ve bu bir dil öğrencisi için çok iyi bir sonuç

      Yanıtla
  • 27 Şubat 2018 tarihinde, saat 21:22
    Permalink

    hocam merhaba, almancadan dil sınavına girsem başarı sıralamam almancadan giren öğrenciler arasından mı hesaplanır yoksa farklı dillerden giren öğrencilerden hepsi arasından mı hesaplanır ?

    Yanıtla
    • 9 Mart 2018 tarihinde, saat 06:31
      Permalink

      Merhaba Yusuf,

      Tek dil puanı hesaplanıyor. Tüm adaylar arasındaki başarı sıran hesaplanır.

      Yanıtla
  • 1 Mart 2018 tarihinde, saat 16:53
    Permalink

    Hocam merhabalar, bir sorum olucaktı size.
    TM bölümüyüm, yabancı dil sınavına girmesem bir sorun olur mu brnim için ?
    İlginize, teşekkürler.

    Yanıtla
    • 9 Mart 2018 tarihinde, saat 06:32
      Permalink

      Merhaba Özge,

      Başvuru esnasında dil sınavını da seçip gerekli ödemeyi yaparsan sorunsuzca girip dil puanı alabilirsin.

      Yanıtla
  • 2 Mart 2018 tarihinde, saat 16:44
    Permalink

    hocam merhaba, benim kafam ciddi anlamda çok karışık önceliki olarak dil bölümünü istiyorum mütercim tercüman olarak. Ancak ağırlığı türkçeye matematiğe verdim sosyal ve fene o kadar önem vvermiyorum çalışırken şimdi ben tüm derslerden sorumluyum anladıgım kadarıyla sınavda değil mi hepsine girecem dil öğrencisi olarak değil mi?

    Yanıtla
    • 9 Mart 2018 tarihinde, saat 06:34
      Permalink

      Merhaba Melis,

      Evet hepsinden sorumlusun. Ancak önem sırası önce İngilizce sonra eşit oranda Türkçe ve Matematik sonra da yine eşit oranda Sosyal ve Fen’de. Bu doğrultuda en doğru çalışma yöntemini bulmalısın.

      Yanıtla
  • 3 Mart 2018 tarihinde, saat 13:16
    Permalink

    Hocam ben bu sene üniversiteye geçtim
    Ama bölümümü değiştiricem ve dil sinavina girmeyi düşünüyorum girmem gereken sinavlar tyt ve dil değilmi ve başvurular ne zaman başlıyor

    Yanıtla
  • 5 Mart 2018 tarihinde, saat 16:12
    Permalink

    Hocam biz yayınlanan sisteme göre alan yeterliliğe girmek zorunda mıyız?
    Ya da sadece tyt ve yks adı altında yabancı dil testine giriyoruz başvuru yaparken
    alan yeterliliği sistemde işaretlemelimiyiz yoksa sadece tyt ve yks(y.dil) imi işaretleyeceğiz

    Yanıtla
  • 7 Mart 2018 tarihinde, saat 08:55
    Permalink

    Hocam merhabalar. Açık öğretim lisesi öğrencisiyim. Ben de üniversite sınavlarına giricem ama henüz hedeflediğim bir yer yok maalesef. karar veremiyorum. Bu yüzden dil sınavına da girmeye karar verdim. Ancak başvuru yapmaya gittiğim okulda dil sınavında tek bir dil seçmem gerektiğini öğrendim. fransızca almanca ve rusçam zaten yok ama ingilizce ve arapçayı, ikisini de çözmeme imkan yok mu yeni sistemde ? lütfen yardımcı olun hocam, teşekkürler şimdiden.

    Yanıtla
    • 9 Mart 2018 tarihinde, saat 06:37
      Permalink

      Merhaba İrem Nur,

      Sadece birini çözebilirsin. Bu nedenle kararını verip ona göre bir dil tercihi yapman gerek.

      Yanıtla
  • 8 Mart 2018 tarihinde, saat 13:35
    Permalink

    hocam merhaba, dil sınavı össdeki gibi olacak galiba. ben kore dili ve edebiyatı okumak istiyorum. öss taban puanlarında istediğim bir üniversitenin taban 2009 da 310 iken, ygs lys sistemine geçince 420 olmuş, yani sistem değişince birden 100 puan artmış. sizce ygs lys sistemine göre şuanda taban puanı 400 olan bir dil3 bölümünün yeni sistemde puanı düşer mi ?

    Yanıtla
    • 9 Mart 2018 tarihinde, saat 06:39
      Permalink

      Merhaba,

      Bu tür bir kıyaslama çok yanlış. Bir ürün 3.75 TL iken 1 USD oluyor ve ikisi de aynı oluyor. Biri 3.75 diğeri 1 diye arada fiyat farkı olmuyor. ÖSS/YGS kıyaslaması da bunun gibi bir şey. Puanlara değil sıralamaya odaklan lütfen.

      Yanıtla
  • 12 Mart 2018 tarihinde, saat 21:05
    Permalink

    Hocam ruscadan girip ingilizce öğretmenliği tercih edebiliyor muyuz ? Rusçam ingilizceme göre daha iyi olduğu için diyorum

    Yanıtla
  • 13 Mart 2018 tarihinde, saat 17:13
    Permalink

    Merhaba hocam ben arap dili okumak istiyorum ama hangi alandan sinava giricem dil bolumunun ingilizcemi arapcami hamgi bolumunden sinava girecegim kilavuzda sadece dil yaziyor

    Yanıtla
  • 14 Mart 2018 tarihinde, saat 17:44
    Permalink

    Hocam ruscadan sinava girip, ingilizce ogretmenligi okuyabiliyor muyuz?

    Yanıtla
  • 16 Mart 2018 tarihinde, saat 15:04
    Permalink

    Öncelikle Selâmün aleyküm hocam ben bilgisayar mühendislik iÇin çalışıyorum dil sınavına girsem katlısı olur mu

    Yanıtla
  • 16 Mart 2018 tarihinde, saat 17:03
    Permalink

    Hocam ben arap dili ve edebiyat istiyorum gecen senelerde ingilizce çözülüp gidiliyordu bu sene
    Arapça eklendi ama ben hangisini isaretleyecegimi bilmiyorum ingilizceyi mi secmem gerekiyor Arapçayi mi

    Yanıtla
  • 17 Mart 2018 tarihinde, saat 14:52
    Permalink

    Hocam ben Rus dili ve edebiyatı istiyorum sınav başvurusu yaparken yabancı dili Rusça mi secmeliyim? Geçen sene yabancı dil puanım bazı bölümler için yeterliydi örneğin Mütercim tercumanlik franzisca veya almanca gibi fakat tercih edemedim bunun sebebi başvuru yaparken yabancı dil İngilizce mi seçmis olmamdi?

    Yanıtla
  • 17 Mart 2018 tarihinde, saat 17:31
    Permalink

    Hocam iyi çalışmalar.
    Yks sınavında ikinci oturum ve üçüncü oturum birbirinden bağımsız mı oluyor?
    Yanı ben arapça öğretmenliği istiyorum.
    Ikıncı oturumdan da belirli bir puan almam gerekiyor mu?

    Yanıtla
  • 17 Mart 2018 tarihinde, saat 21:49
    Permalink

    hocam merhabalar ben ortaöğretim hemşirelik alanı mezunuyum sınav için başvuru yapmadım daha lisede ingilizce dersi gördüm,peki başvuru yaparken dil tercihi yapicak miyim yoksa sadece yks yty mi seçicem

    Yanıtla
  • 28 Mart 2018 tarihinde, saat 21:29
    Permalink

    İyi günler hocam sizce siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler mi İngilizce öğretmenliği mi?

    Yanıtla
  • 29 Mart 2018 tarihinde, saat 14:36
    Permalink

    Hocam merhaba ben eşit ağırlık öğrencisiyim ve dil sınavına girmeyecem kayıtlar da bitti zaten ama tyt ile yks puanımla İngilizce öğretmenliğine gidebilir miyim?

    Yanıtla
  • 29 Mart 2018 tarihinde, saat 20:58
    Permalink

    Merhabalar. Öncelikle çevrede dil bölümünü okuyanlar için işsiz hatta bulduğu iş “burger king” kasiyeri olacağı yazıyor. Çevrede böyle bir algı operasyonu var ve benim okumak istediğim bölüm dil bölümü ve mütercim tercümanlık istiyorum.
    Sizce hocam bu söylemler doğru mu? Dil bölümünün önü açık mı? İş bulma konusunda ne gibi zorluklarla karşılaşacağız. Cidden tahammülüm kalmadı ve TM seçmeye doğru gidiyorum. Lütfen cevaplayınız..

    Yanıtla
  • 7 Nisan 2018 tarihinde, saat 22:23
    Permalink

    hocam ben şimdi 2.oturum sınavını dil sınavı olarak seçtim mimarlık bölümüne geçemezmiiyim

    Yanıtla
  • 12 Nisan 2018 tarihinde, saat 14:44
    Permalink

    Merhaba hocam dil
    Bölümünü seçenler hangi mesleği seçebilir ben polis olmak istiyorum

    Yanıtla
  • 29 Nisan 2018 tarihinde, saat 23:05
    Permalink

    Merhaba hocam. Dil sınavına ingilizceyi seçip girsen 80 soru ingilizce mi olacak yoksa Türkçe de var mı?

    Yanıtla
  • 5 Mayıs 2018 tarihinde, saat 10:39
    Permalink

    Hocam ben sozel den ingiliz dili ve edebiyatina gidebilirmiyim

    Yanıtla
  • 5 Mayıs 2018 tarihinde, saat 10:45
    Permalink

    Hocam ben dil sinavina basvuru yapmadim daha dogrusu bu bolumu yeni buldum sadece sozelden gidebilirmiyim

    Yanıtla
  • 30 Mayıs 2018 tarihinde, saat 20:04
    Permalink

    mevlude .yabancı dil ingiliz eden sınava gireceğim tyt. ve yabancı dildenmi sınava girecegiz.Ayrıntılı ogrenebilirmiyim

    Yanıtla
  • 10 Haziran 2018 tarihinde, saat 23:23
    Permalink

    hocam merabalar , 1 temmuzda yapılacak olan dil sınavında 4 yanlış bir doğruyu götürecek mi bazıları götürmicek diyolar kimisi götürecek diyo oyüzden size sorup emin olmak istedim ve dil sınavında en az 20 net çıkarmam için nasıl çaışmalıyım ya da hangi konular vb. Teşekkürler

    Yanıtla
  • 25 Haziran 2018 tarihinde, saat 06:32
    Permalink

    Hocam merhaba, Dil 1 Dil 2 ..:.. bölümleri kalkti deniliyor dogru mi yani Ben şimdi sınava Almancadan girip istediğim ve tabi puanımın yettiği tüm dil bölümlerini seçebilir miyim

    Yanıtla
  • 16 Temmuz 2018 tarihinde, saat 22:55
    Permalink

    Merhaba Barış Türkay bey
    Ben 1989 mezunuyum üniversite okumadım şimdi iki çocuğum üniversite mezunu gururluyum
    Ben Arap Dili ve Edebiyatı okumak istiyorum dil sınavında İngilizceden girebilir miyim.
    Sözel bölüm mezunu olduğumdan sayısalda basarili değilim hangi sınavlara gireceğim bana bilgi verir misiniz çok teşekkür ederim.
    Nil Hamamcilar SAYGİLAR

    Yanıtla
  • 5 Kasım 2018 tarihinde, saat 13:36
    Permalink

    Hocam,merhaba. Ben şuan 10. sınıfım ve dili seçmek istiyorum. Ege ya da Akdeniz Üniversitesi hedefim. İngilizce sorun değil de diğer derslerden kaç net yapmam gerekiyor söyler misiniz.
    Teşekkürler.

    Yanıtla
  • 10 Mart 2019 tarihinde, saat 23:15
    Permalink

    Merhaba ben iki şey sormak istiyorum. Şuan dil okuyorum ve sınavada dilden gireceğim. Fakat tercihlerime sadece dil ile ilgili bölümler mi yazabilirim? Veya diyelim ki yazdıgım herhangi bir dil bölümünü kazanamadım. Tekrar tercih yapabiliyor muyum yoksa öbür seneyi mi beklemem lazım

    Yanıtla
  • 22 Nisan 2019 tarihinde, saat 14:20
    Permalink

    hocam merhaba .ing netim çok yüksek değil. arapça tercümalık istiyorum .istanbul üni özel sınav yapıyor mu

    Yanıtla

Bir Cevap Yazın